Przejdź na stronę: Przedszkole La Fontaine
W ramach akredytowanego projektu Konsorcjum Erasmus+, zrzeszającego osiem szkół z oddziałami dwujęzycznymi w Polsce, nasza szkoła otrzymała dofinansowanie ze środków programu Erasmus+ na mobilność nauczycieli.
Nicea – lipiec 2024
W dniach 1-5 lipca 2024 r. panie: Kinga Pawelec i Katarzyna Idzikowska uczestniczyły w intensywnym kursie języka francuskiego w renomowanej szkole Azurlingua w Nicei. Zajęcia odbywały się w międzynarodowych grupach pod okiem doświadczonych lektorów, co pozwoliło nauczycielkom rozwijać kompetencje językowe i przełamywać bariery komunikacyjne. Dzięki codziennym interakcjom z wykładowcami francuskojęzycznymi oraz wymianie doświadczeń ze słuchaczami z różnych krajów, nauczycielki osiągnęły wyższy poziom kompetencji językowych i wzbogaciły swój warsztat pracy. Pobyt we Francji był również okazją do poznania historii, kultury oraz malowniczej przyrody regionu.
Zdobyta wiedza i doświadczenie zostaną przeniesione na grunt naszej szkoły, wpływając na jakość nauczania oraz rozwój edukacji dwujęzycznej. Udział w kursie niewątpliwie stanowi inspirację do wdrażania nowych pomysłów i metod pracy, a także jest istotnym elementem przygotowania nauczycieli do kształcenia dwujęzycznego.
Dzięki programowi Erasmus+ nasza szkoła nieustannie podnosi standardy nauczania, rozwija międzynarodowe kompetencje i umacnia swoją pozycję jako placówka oferująca edukację na najwyższym poziomie!
W ramach akredytowanego projektu Konsorcjum Erasmus+, zrzeszającego osiem szkół z oddziałami dwujęzycznymi w Polsce, nasza szkoła otrzymała dofinansowanie ze środków programu Erasmus+ na mobilność nauczycieli.
Nicea – lipiec 2024
W dniach 1-5 lipca 2024 r. panie: Kinga Pawelec i Katarzyna Idzikowska uczestniczyły w intensywnym kursie języka francuskiego w renomowanej szkole Azurlingua w Nicei. Zajęcia odbywały się w międzynarodowych grupach pod okiem doświadczonych lektorów, co pozwoliło nauczycielkom rozwijać kompetencje językowe i przełamywać bariery komunikacyjne. Dzięki codziennym interakcjom z wykładowcami francuskojęzycznymi oraz wymianie doświadczeń ze słuchaczami z różnych krajów, nauczycielki osiągnęły wyższy poziom kompetencji językowych i wzbogaciły swój warsztat pracy. Pobyt we Francji był również okazją do poznania historii, kultury oraz malowniczej przyrody regionu.
Zdobyta wiedza i doświadczenie zostaną przeniesione na grunt naszej szkoły, wpływając na jakość nauczania oraz rozwój edukacji dwujęzycznej. Udział w kursie niewątpliwie stanowi inspirację do wdrażania nowych pomysłów i metod pracy, a także jest istotnym elementem przygotowania nauczycieli do kształcenia dwujęzycznego.
Dzięki programowi Erasmus+ nasza szkoła nieustannie podnosi standardy nauczania, rozwija międzynarodowe kompetencje i umacnia swoją pozycję jako placówka oferująca edukację na najwyższym poziomie!
Vichy – lipiec 2024
W dniach 1–5 lipca 2024 r. pani Hanna Forêt uczestniczyła w intensywnym kursie metodycznym w jednym z najbardziej renomowanych ośrodków kształcenia nauczycieli języka francuskiego –-CAVILAM – Alliance Française w Vichy, we Francji. Szkolenie było adresowane do nauczycieli języka francuskiego z całego świata. Podczas mobilności pani Hanna Forêt wybrała dwa moduły tematyczne oparte na warsztatach i zajęciach praktycznych poświęconych innowacyjnym metodom nauczania języka francuskiego jako języka obcego:
– “Favoriser les interactions et la médiation” – Jak sprzyjać interakcji i mediacji w klasie?
– “Enseigner, agir et s’engager en français : lexique et grammaire en action” – Jak uczyć języka francuskiego poprzez działanie i zaangażowanie?
Pani Forêt wysoko oceniła korzyści płynące z udziału w kursie. Podczas szkolenia miała okazję pogłębić swoje kompetencje metodyczne w zakresie:
Vichy – miasto inspiracji dla nauczycieli
Vichy, uzdrowiskowe miasto położone w sercu Francji, w regionie Owernia-Rodan-Alpy, słynie ze swoich źródeł termalnych, eleganckiej architektury w stylu Belle Époque oraz malowniczej okolicy. To nie tylko miejsce o bogatej historii, ale także centrum dydaktyczne, gdzie nauczyciele z całego świata mogą wymieniać się doświadczeniami i czerpać inspiracje do dalszej pracy.
Erasmus+ – nowe możliwości dla naszej szkoły
Wyjazd został zrealizowany w ramach projektu Erasmus+, który umożliwia naszej kadrze podnoszenie kwalifikacji, rozwijanie kompetencji językowych i metodycznych oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań w nauczaniu. Dzięki programowi Erasmus+, nasi nauczyciele wzbogacają proces nauczania w naszej szkole, wpływając na jeszcze wyższą jakość edukacji dwujęzycznej.
Z dumą informujemy, że nasza szkoła jest członkiem Konsorcjum Erasmus+, które zrzesza osiem szkół z oddziałami dwujęzycznymi w Polsce. W jego skład wchodzi sześć liceów dwujęzycznych oraz dwie szkoły podstawowe. Placówki te znajdują się w czterech dużych miastach: Warszawie, Łodzi, Gdyni i Poznaniu.
W ramach działań Konsorcjum w latach 2023–2026 realizujemy projekt finansowany ze środków programu Erasmus+ – akcja KA120-SCH – Akredytacja Erasmusa w sektorze edukacji szkolnej – „Podniesienie jakości kształcenia w szkołach dwujęzycznych z językiem francuskim”.
Cele i działania projektu
Projekt powstał w odpowiedzi na potrzebę doskonalenia zawodowego nauczycieli oraz wzbogacenia i uatrakcyjnienia oferty edukacyjnej szkół należących do Konsorcjum. Jego celem jest wspieranie rozwoju kompetencji nauczycieli oraz uczniów, podniesienie jakości nauczania i wzbogacenie środowiska edukacyjnego w szkołach zrzeszonych w Konsorcjum.
Główne działania projektu obejmują:
W ramach mobilności uczestnicy mają możliwość:
– obserwowania zajęć prowadzonych przez nauczycieli z innych krajów (job shadowing),
– uczestnictwa w kursach metodycznych i językowych.
To wyjątkowa okazja do udziału w różnorodnych działaniach edukacyjnych, które:
Oczekiwane rezultaty
– Podniesienie kompetencji językowych, dydaktycznych, interkulturowych i organizacyjnych nauczycieli oraz kadry administracyjnej i kierowniczej szkół zrzeszonych w konsorcjum.
– Wprowadzenie innowacyjnych metod nauczania, które zwiększą efektywność edukacji dwujęzycznej.
– Szersze wykorzystanie metod aktywnych i technologii cyfrowej na wszystkich poziomach nauczania.
– Rozwój sieci współpracy między szkołami dwujęzycznymi w Polsce oraz na arenie międzynarodowej.
– Zwiększenie efektywności nauczania kompetencji kluczowych poprzez rozwój kreatywności, krytycznego myślenia oraz umiejętności językowych i komunikacyjnych uczniów.
– Wzmocnienie kompetencji społecznych poprzez zintegrowane działania edukacyjne na różnych przedmiotach i poziomach nauczania.
– Kształtowanie postaw otwartości, tolerancji i poszanowania różnorodności wśród uczniów poprzez wzbogacenie ich doświadczeń międzykulturowych.